maandag 10 februari 2014

Waarom Vintage?

Ik ben nu al een tijdje bezig met bloggen en jullie zullen je misschien wel af vragen waarom ik nou eigenlijk zo van vintage houd.

one of a kind

Als je iets moois vind in een h&m of Zara hangen er van alle maten wel 5 exemplaren. Dan kom je de volgende dag trots op school en kom je er achter dat heel Nederland in dat zelfde shirtje loopt als jij. Daar houd ik echt niet van, ik wil een wow gevoel en dat heb ik wel als ik in een vintage winkel sta en zie dat er maar een hangt en die dan ook nog in mijn maat is! Het is een soort van zoektocht naar iets moois. 

prototype meisje

Ik ben nu eenmaal geen prototype meisje, dat ben ik nooit geweest. Ik ging van Gothic in de eerste van de middelbare school naar scene queen in de 2e. Daarna was ik een tijdje helemaal into hip hop urban. oh shit als ik dit over een tijd terug lees schaam ik me kapot.Nu ben ik eigenlijk al een tijdje zo.Dit is de eerst stijl waar ik me echt super in voel. Als ik dan door mijn school loop zie je veel van die zelfde huppeltrutjes (blond, Uggs en een hemdje wat zogenaamd als jurkje dient).Ze kleden zich in de winter net zo naakt als in de zomer. brrrrrr. Dan ben ik zo blij dat ik niet een van hun ben! 

vies?

Veel mensen vrage of ik het dan niet vies vind om in kleding te lopen die mensen al aan hebben gehad. Ze zeggen vaak:  "daar is misschien wel iemand in dood gegaan".  nouja dat is dan maar zo, maar heb je ooit gehoord van een wasmachine? Bij sommige vintagewinkels wassen ze alles voor het in de winkel komt. maar bij de goedkoopste is dat meestal niet het geval. Zodra ik iets koop gaat het eerst in de was voor ik het aan trek, of het moet dus niet vreemd ruiken.

Laat mij maar lekker vintage zijn! Natuurlijk is bij mij ook niet alles vintage in mijn kast, dat zie je wel aan mijn outfits die ik op mijn blog zet. Vaak heb ik alleen een vintage jasje aan of een trui verder dan gewoon een broek van h&m of pieces, en een blouse. Wel zou ik graag meer vintage kleding willen hebben zodat ik volle outfits kan maken. Sieraden staan als eerst op mijn lijstje, daarna kijk ik wel weer verder. 

x Simone
volg me ook op : instagrambloglovin' en twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten