zondag 2 maart 2014

geen cake vandaag...

hee hoi!
Geen cake?nee geen cake. Ik ben vandaag gaan hardlopen en had daarna enorm veel zin om een cake te bakken met appel en kaneel en krentjes en banaan en noten en waaaaaaaaah. maar we hadden niet alles in huis om cake te maken. Toen dacht ik aan havermout!! havermout koekies namnamnam.
Dus.... Simone doe niet zo raar...
gooi erin waar je zin in hebt en eigelijk vind ik ze altijd nammie.
deze was erg nammie

Komt ie he!

wat heb je nodig?

  • 100 gram havermout
  • 90 gram bloem
  • een beetje zout (echt doe dit! je proeft verschil)
  • 70 gram zachte boter (gesmolten in de magnetron)
  • 100 gram suiker
  • 1 zakje vanille suiker
  • 1 ei
  • 150 gram rozijnen

ja en dan?


  • verwarm de over op 190 graden. 
  • laat de rozijntje zacht worden in warm water
  • mix in kom nummer 1 de havermout, bloem en zout.
  • mix in kom nummer 2 de gesmolten boter, alle suiker en het eitje.
  • voeg beide kommen samen en mix dit. 
  • giet de rozijnen af en roer e door je deeg heen.
  • maak balletjes van het deeg en leg ze op de bakplaat.
  • druk de balletjes plat
  • stop ze 12 tot 15 minuten in de oven.
KLAAAAAAAR!
Ik heb zelf aan het deeg nog wat vanille extract toegevoegd. Zat er ook nog aan te denken er de volgende keer noten door heen te doen en misschien is appel ook wel lekker. 
De koekjes zijn altijd een beetje sticky en nooit helemaal krokant maar dat vind ik juist wel lekker. Alsje dit niet wil moet je de koekjes gewoon heeeeeel plat maken. Hou ze dan wel goed in de gaten als ze in de oven zitten. 

vinden jullie het lek als ik af en toe ook wat recepten op mijn blog zet of vinden jullie dat ik te ver afwijk van mijn vintage blog? 

x Simone
volg me ook op : instagrambloglovin' en twitter

Geen opmerkingen:

Een reactie posten